Trekanten

Velkommen

Hos beboerne i Trekanten er der fest sankt hans aften, der er ålegilde, kortspil, vandreture, værksted og fælleshus med det hele. Her er der fokus på tryghed.

Før Trekanten kom til verden var grunden et stort vandhul. Siden blev jorden drænet godt og grundigt.

”Vi kan altid se, om bofællerne er parate til en lille sludder. Hvis gardinerne i glasdøren er trukket fra, er bofællen stået op og er kommet i tøjet. Når gardinet er trukket til, holder man sig væk”, forklarer Vera Hermannsen. ”Hvis gardinerne så er rullet til lidt for længe, banker man på for at undersøge, om der er noget i vejen”, siger Vera Hermannsen.

Formand: Vera Hermannsen. Telefon: 40184745. Mail: vera.hermannsen@gmail.com

Ansvarlig for ventelisten: Else Jørgensen. Mail: elserasmus@hotmail.com

Antal beboere: 20

Antal lejligheder: 15

Boligerne er mellem 70 og 105 kvadratmeter.

Seniorbofællesskabet Trekanten ligger på Heilesenvænget, 8732 Hovedgård. Det er et forpligtende bofællesskab, hvor beboerne hjælper og støtter hinanden uden at påtage sig opgaver, som påhviler det offentlige. Den tryghed, der ligger i at bo i et bofællesskab, er væsentlig for alle.

”Vi har mange fester sammen. Hvert efterår har vi for eksempel ålegilde, hvor der også er flæsk med æbleflæsk til dem, der hellere vil have det”, fortæller bestyrelsesmedlemmet. ”Når vi fester, er alle med til at arrangere. Nogle dækker bord, andre digter festsang, nogle tager de beskidte tallerkner ud, to laver konkurrencer osv”.

”Det bedste ved at bo her er trygheden”. Så kort forklarer bestyrelsesmedlem i Trekanten, Vera Hermannsen, hvorfor hun er så glad for at bo i seniorbofællesskabet. ”Vi holder øje med hinanden, tømmer hinanden postkasser, når en er på ferie, og vi støtter hinanden, når en har influenza eller skal have noget med fra brugsen”.

”Vi er en gruppe, som hver morgen klokken 9.00 går cirka tre kilometer sammen”. Trekanten ligger ikke langt fra brugsen, bageren og skolen.

Fælleshuset er 130 kvadratmeter. Her er plads til fester, foredrag, gymnastik osv. I fælleshuset er både veludrustet køkken, vaskemaskine med tørretumbler, service til 50, badeværelse og gæsteværelse.

Faciliteter

Trekanten har hobbyrum og cykelskur. ”Vi er så heldige, at flere her kan hjælpe med reparationer af lamper, ledninger, cykler osv. Det er dejligt at kunne hjælpe hinanden”, siger Vera Hermannsen.

Transport:

Ved Trekanten gør bussen holdt. Den kører til Horsens og Aarhus. Beboere fra Trekanten svømmer i svømmehallen lokalt og i Horsens. Skolens hal er i skrivende stund ved at blive omdannet til multihal. Nogle beboere spiller bridge i nærheden af Trekanten.

Husdyr:

Fugle, hunde, katte og lignende kæledyr er velkomne. I henhold til lejeloven skal indehaveren af et

kæledyr sørge for, at dyret ikke er til gene for andre beboere.