Her er kun 400 meter til stranden, frisk fisk fra kutterne på Odden Havn og kort vej til SuperBrugsen og to restauranter. Her er frisk luft til overlod, her er små haver til for eksempel krydderurter, her er altid nogle at snakke med og gode transportmuligheder mod Nykøbing Sjælland, Holbæk osv.

Her ligger 16 boliger opført for seniorer. Alle boliger er handicapvenligt indrettet og har egen lille have med terrasse. Til boligerne er der fælles grønne arealer samt veldisponeret fælleshus med køkken og plads til 46 personer. Fælleshuset har tilmed gæsteværelse. Byggeriet er opført i 2002.

”Det er en dejlig tradition, at flaget altid bliver hejst, når en beboer har fødselsdag”, siger formand for bestyrelsen, Eigil Jakobsen.

Formand for Perlens bestyrelse: Eigil Jakobsen på 40105894. Kontaktmail: eigil@pj-computer.dk

Prisen for at stå på ventelisten til en bolig her er 50 kroner årligt. Hvis du gerne vil på ventelisten, kan du kontakte formanden via mail. Eigil Jakobsen kan arrangere rundvisning på området.

Antal beboere: 21 beboere rummer Perlen.

Antal lejligheder: Her er 16 boliger fra 65 til 95 kvadratmeter

Perlens generalforsamling ligger hvert år i januar, og en gang om måneden er der beboermøde for alle. På beboermøderne diskuteres de emner, som har indvirkning på samtlige beboere. Hvert år er der fælles julefrokost og menu nytårsaften.

Klubber

Festudvalget står for at arrangere spas, og det er også medlemmerne af festudvalget, som har købt en stor haveparasol, så beboerne kan grille sammen i tørvejr.

”Da vi solgte huset, var der endnu ikke plads til os her i Perlen”, siger formand for bestyrelsen, Eigil Jakobsen. Men når man vil bo i seniorbofællesskab et helt specielt sted, må der tålmodighed til. ”Min kone og jeg boede 14 måneder i en campingvogn. Så var der endelig plads til os”

”I fælleshuset sidder vi sammen og ser danske film på 55 tommer-tv’et og nyder rigtigt, når pigerne skal spille håndboldlandskamp”, fortæller bestyrelsesformanden. Fælleshuset er for alle. Her er plads og service til 46 personer og rigeligt med kvadratmeter til runde fødselsdage, foredrag, påskefrokost og juleklip. Menuen indtager de 21 beboere også her i forbindelse med julefrokosten og nytårsfesten. Beboere har også deres gymnastikhold i fælleshuset.

Faciliteter

Det fælles cykelskur passer godt på alles cykler. Bofællesskabet har også fælles parkeringsplads.

Cirka 700 meter fra bykvarteret, hvor Perlen ligger, er et forsamlingshus med tirsdags-banko. Havnebyen har også fitnesscenter og lægehus. Café Tunen på havnen leverer mad hver dag til nogle beboere. Prisen er 50 kroner for en pensionistmiddag. Det er stegt flæsk med persillesovs, flæskesteg, Wienerschnitzel, fiskeretter med mere.